Dulceata de capsuni

La  noi au aparut capsunile dulci si eu m-am repezit sa fac dulceata,deoarece am observat ca este singura dulceata care o prefera.
Ai nevoie de :
- 1kg capsuni
- 800grame-1 kg zahar(depinde de cat de dulci sunt capsunile)
- coaja de la 1/4 lamaie si putin suc de lamaie
Eu dulceata aceasta o prepar intr-o cratità foarte larga(38 cm),pentru ca am observat ca daca o prepar in oala(sau cratita) ingusta si inalta ,culoarea dulcetii nu mai este rosu aprins ci...rosu/maro :-(( si nu-mi place ,apoi am citit ca daca prepari dulceturi in cratite largi,lichidul din fructe se evapora mai repede,dulceata fiind gata mai repede iar fructele isi pastreaza cel mai mult din culoarea lor naturala,in schimb daca prepari dulceata in oale/cratite inguste si inalte,culoarea fructelor va fi mai inchisa decat cea naturala (iar timpul de preparare va fi mai lung,suprafata de evaporare fiind mai mica).Capsunile spalate se impart in 4(mie imi place sa gasesc bucati mari de capsiuni in dulceata).Se pun in cratita larga pentru dulceturi impreuna cu zaharul,coaja de lamaie si sucul de lamaie.Se lasa la foc mare,imediat vor face spuma,care se inlatura,apoi vei observa ca va iesi din capsuni mult lichid,lasi capsunile sa fiarba putin in lichidul lor apoi eu,tocmai pentru a pastra culoarea lor cat mai naturala,iau cu o paleta toate capsunile si le pun intr-un castron,lasand doar lichidul lor impreuna cu zaharul sa fiarba pana scade la minim(aproape un sirop),in acest moment eu pun si capsunile (indepartate pentru a-si mentine culoarea) si mai las cateva minute.Consistenta este perfecta,capsunile vor ramane foarte moi dar in bucati intregi,isi mentin consistenta.Eu las dulceata sa se raceasca,apoi o pun in borcane sterilizate(spalate foarte bine apoi puse in cuptor la 100°C impreuna cu capacele),iar pentru o siguranta si mai mare pun apoi toate borcanele la sterilizat inca o data (de data asta cu dulceata in ele) ,le las sa fiarba 10-15 minute apoi le las pana a 2 zi acolo,sa se raceasca.
Eu am facut cantitati mici(cate 1kg) in cratita larga de mai multe ori,apoi am pus toata dulceata intr-o oala mare sa se raceasca.Procedez astfel deaorece nu-mi place sa vad culoarea schimbata la dulceata.Timpul de fierbere de fiecare data era cam de 20 minute(depinde de cat de larga e cratita voastra,cu cat e ami larga cu atat lichidul se evapora mai repede si dulceata va fi gata muuuult mai rapid.
P.s baietelul meu m-a ajutat foarte mult la curatat dar si la umplut de borcane :cateva linguri in borcane,putin in gurita :-).

Commenti