Minestra di trippa

Tot o reteta romaneasca,indragita pana si de sotul meu :-) este unica supa sau ciorba pe care o mananca(alaturi de supa-crema de ciuperci).Burta eu o cumpar deja curatata(cred ca este si prefiarta ca este alba si fierbe in vreo ora-doua).Aceasta ciorba trebuie sa fie deschisa la culoare(cu o usoara nuanta de galben,de la morcov si galbenuse) si de obicei nu se pune ceapa sau alte legume(eventual doar un morcov),eu pun morcov si rar ardei gras rosu,nu se serveste de obicei cu verdeata deasupra dar mie imi place cu leustean(nu-l pun intotdeauna).Oricum variantele de ciorba de burta sunt infinite : cu morcov/fara morcov,cu verdeata/fara verdeata,cu legume pisate/fara legume inauntru,cu iaurt/cu smantana,cu carne de vita/cu carne de porc...etc....Eu asa am facut-o in aceasta reteta,poate in alta zi voi incerca si alte variante :-).Negata de unii, adorata de altii aceasta este una dintre cele mai populare retete.Nu contest niciuna dintre variantele de preparare care circula pe terioriul romanesc, aceasta, insa, e pe gustul meu si al familiei mele.
Ai nevoie de :
- 1,5-2 kg de burta proaspata(se va reduce la fierbere)
-  carne de vitel(am folosit o bucata de coasta de vitel care avea si multa carne )
- 1-2 morcovi
- ardei gras rosu(optional)
- nu se pune ceapa la aceasta ciorba
- sare,piper,
- leustean (optional)
- 0,5 litri smantana(sau iaurt foarte gras)
- 5-6 galbenuse
- usturoi (dupa gustul fiecaruia)
- 1-2 linguri faina
Burta se spala bine.Se pune carnea de vita la fiert(eu am folosit oala cu presiune pentru a  reduce din timpul fierberii).Cand carnea de vita este aproape fiarta se pune si burta si se lasa sa fiarba in continuare,spre final se pune si morcovul(si eventual un ardei rosu) si se fierbe pana cand carnea de vita se desprinde pe pe os.Toata carnea de vita si burta se taie bucati potrivite.Fiecare face cum doreste dar mie imi place sa desprind carnea de pe os, sa o tai fasii subtiri si sa o adaug in oala, alaturi de burta.Morcovul daca doriti puteti sa-l lasati taiat in rondele,iar ardeiul rosu eliminati-l(puteti sa-l lasati,tocat marunt,daca va place foarte mult in aceasta ciorba).Separat se pune smantana cu galbenusele si usturoiul pisat intr-un castron.
Peste amestecul cu galbenuse,usturoiul pisat si smantana(sau iaurt foarte gras)adaugam cateva polonice de zeama din ciorba pentru a aduce smantana la o temperatura ridicata incet, si astfel sa evitam ca aceasta sa se branzeasca. Dupa ce am adaugat o parte din zeama din oala peste smantana, putem adauga amestecul cu smantana din nou in oala.Se serveste acrita dupa gust cu otet (noua ne palce sa o acrim cu otetul de la gogosari sau de la ardeii iuti)

Commenti