Uova ripiene

Reteta preparata pentru pentru dumineca trecuta ,de Pastele catolic.Este foarte rapida si gustoasa,mai mult timp am stat la ornamentat,cu toate ca era tarziu si nu mai aveam rabdare,poate voi reusiti sa le ornati mai bine decat mine,printre altele am si uitat sa le fac poza ziua :-),si nu au iesit prea frumoase pozele...oricum gustul era foarte bun.Reteta am gasit-o pe situl giallozafferano.it http://ricette.giallozafferano.it/Uova-ripiene-pasquali.html
Ai nevoie de :
- oua fierte
- 1-2 conserve de ton(depinde cate oua trebuie sa umpli),cam 200-250 grame ton pentru 10 oua.
- o lingura de capere(in sare)
- putin ulei
- salata,morcov,cimbru proaspat pentru decor(sau altceva,eu asta aveam)
Ouale fierte li se taie usor pertea de sus de albus (care se tine) ,li se scoate galbenusul.Galbenusul se trece prin sita  apoi intr-un castron se amesteca cu tonul si caperele(desàrate in apa inainte)  tocate foarte marunt.Nu puneti sare deoarece tonul in conserva este destul de sarat,caperele sunt sarate,din putin galbenul si putin ulei se face putina maioneza(2-3 linguri),care se amesteca cu tonul si restul de galbenus.Cu acest amestec se umplu ouale,apoi se decoreaza dupa placul fiecaruia: eu am facut "puisori" astfel : dupa ce am umplut oul am mai facut o biluta de umplutura ,am trecut-o prin galbenul de ou fiert si trecut prin sita,am pus biluta deasupra oului,apoi capacul din albus de ou fiert(tinute dinainte),ochii sunt 2 capere,ciocul din o felie de morcov taiata in 8,piciorusele puisorilor din felii de morcov taiate.Cosuletele la fel doar ca nu am pus capacul din albus de ou,ci am pus frunzulite de cimbru proaspat pe margini,apoi manerul de la cosulete sunt din frunze de "erba cipollina" (arpagic sau puteti folosi frunzulite subtiri de la ceapa verde).

Commenti