Petto d'anatra con le mele e salsa di brandy

Aceasta este a 2-a reteta facuta cu pieptul de rata ramas de la ciorbita acrisoara de rata ,cu pieptul ramas am facut din jumatate piept de rata cu sos de otet balsamic iar cu cealalta jumatate am facut aceasta reteta piept de rata cu mere si sos de coniac.Cum ati citit si in celalalte retete cu rata sau gasca toata carnea o am de la parintii mei(ei cresc multe pasari de curte).Reteta am gasit-o aici http://www.alberghiera.it/mostraricetta.asp?id_ricetta=802
Ai nevoie de :
- piept de rata(am folosit doar jumatate de piept de rata)
- 1 pahar de coniac/brandy
- sare,piper
- un strop de ulei(nu mult deoarece carnea de rata este grasa)
- 1 mar
- o lingura de zahar brun
Rata se pune cu partea cu piele intr-o tigaie cu un strop de ulei,se rumeneste bine,apoi se poate intoarce pe partea cealalta,fara piele,se pune sare si piper,apoi dupa 2-3 minute eu am pus putin coniac,am lasat sa se evapore,apoi am pus pieptul de rata in cuptor 5 minute la 200°C.Se scoate,am masurat temperatura din interiorul carnii(sa ramana intre 55°C si 60°C) cu un termometru de carne,daca nu ai termometru de carne e de ajuns sa pui mana pe carne,sa apesi : daca e inca moale e bine,carnea va fi roz inauntru,ceea ce va recomand ,deoarece daca va fi "bine facuta" va deveni dura.Se feliaza si se serveste cu merele in sos de coniac.
Merele in sos de coniac : cureti marul de coaja si de seminte,il tai in felii de 1 cm,apoi il pui in tigaia unde s-a rumenit pieptul de rata,o lingura de zahar brun deasupra lor si coniacul care in contact cu focul va lua foc si pana cand nu va disparea alcoolul din coniac vei avea o flacara de  toata frumusetea deasupra merelor :-) ,intorci merele apoi si pe partea cealalta in sosul obtinut,iar cand sosul este gata(cateva minute) poti sa-l servesti cu merele si pieptul de rata feliat , la cuptor 5 minute 200°C.
Termometrul meu nu are si carne de rata asa ca am folosit indicele pentru carne de vita :-)




Commenti

Posta un commento