Roast beef in crosta di sale alle erbe

O reteta pe care sotul meu o adora,se face repede si nu trebuie cine stie ce pregatire.Se poater manca cald si chiar rece,a 2-a zi.Reteta are origini engleze iar ceea ce imi place este ca nu contine aproape deloc grasimi,carnea fiind foarte slaba,iar pentru a prepara reteta nu ai nevoie de 1 gram de grasime..cu toate  acestea am fost uimita (prima data) cat de gustoasa si parfumata era.Apoi era sarata perfect...Reteta o prepar des vara,apoi las carnea in frigider si o feliez..e perfecta impreuna cu o salata !
Ai nevoie de :
- 1 kg de carne de vitelpentru roast beef
- 2 kg de sare groasa(nu folositi sare fina ca nu se mai poate manca de sarat ce va fi)
- ierburi aromate: rozmarin,3-4 frunze de dafin,cimbru..etc
- 1-2 albusuri de ou
Carnea eu o cumpar de la magazin gata preparata,este un muschi pe care ei aici il numesc "lombata" ...cel mai bun este cu muschi de vitel,nu stiu cum iese cu alte tipuri de carne.Carnea legati-o cu ata de bucatarie sa-si pastreze forma.
Cuptorul trebuie sa fie incalzit la 200°C.Preparati "invelisul" : tocati fin ierburile alese/preferate,le amestecati cu sarea groasa apoi puneti 1-2 albusuri de ou batut usor.Mestecati in aceasta compozitie,apoi o parte(cam 1-2 cm de sare) puneti-o pe baza unei tavi mai inalte si mai inguste (eu am ales o tava de tort rotunda si pun intotdeuna hartie de copt pe baza tortierei) ,apoi asezati bucata de carne peste sare si acoperit-o cu sare pe toate partile,sa nu aiba locuri neacoperite de sare,ca si cand ar fi inchisa ermetic,eventual cu mainile apasati usor pe sare,modelati-o usor...La 1 kg de carne eu am lasat cam 40minute la cuptor la 200°C...adica cam 20minute pentru o,5 kg carne(sa fie putin in sange..a 2-a zi va deveni roz,cum se vede in poze)Lasati apoi carnea in crusta ei vreo 10  minute sa se odihneasca.Spargeti crusta de sare si scoateti muchiuletul,apoi puteti sa-l feliati cu un cutit foate ascutit(eu l-am feliat cu feliatorul).Daca o vei taia in acest moment va fi mai in sange...calda fiind...dar daca o lasi sa se raceasca complet apoi o feliezi vei fi uimit de cat de gustoasa va fi,aromele vor intra in carne iar sangele va disparea,lasand varnea roz,foooarte suculenta. Sotul meu o adora calda,simpla cu varie sosuri dar si rece...eu o prefer rece langa o salata.

Carnea taiata calda
Pozele de a 2-a zi,rece

Commenti