Ton in tigaie cu sos de masline,capere si patrunjel

Daca ai ton proaspat si nu-ti place sa-l mananci crud(carpaccio sau tartar de ton) atunci aceasta reteta este perfecta pentru tine.De stiut cand faci aceasta reteta este ca tonul daca-l prepari termic prea mult timp devine dur,fibros,dificile de mestecat,este foarte important sa-l lasi macar putin roz inauntru ,pentru e ramane moale.Am gasit pe internet poze cu un ton preperat termic la diferite temperaturi(in poze se vede diferenta de culoare a tonului).
Ai nevoie de :
- ton proaspat
- masline
- capere
- patrunjel
- ulei de masline.
Tonul se taie in bucati cam de 2 degete groase,este important sa aiba aceiasi grosime,altfel vor avea diferite tipuri de coptura.Intr-o tigaie antiaderenta se pune un strop de ulei,apoi tonul...dupa 1-2 minute poti sa-l intorci(depinde cat de roz iti place sa ramana inauntru).Eu l-am lasat aproape 2 minute.Odata intors il mai lasi 1 minut si-l scoti din tigaie...daca nu-l vei scoate el va continua sa se coaca si nu va mai fi roz inauntru.Daca il prepari pentru prima data si nu esti sigura de cat de roz il vrei inauntru poti sa-l iei ,il tai si vezi cum este inauntru,daca nu-ti place poti sa-l mai lasi inca 1 minut in plus.
Separat eu am pisat intr-un mortat de marmura : patrunjel,masline (fara samburi),capere,pana au devenit aproape o pasta apoi am ineput sa pun putin ulei de masline pana am obtinut consistenta dorita.Acest sos se pune pe feliile de ton feliate direct in farfurie.

Commenti