Salata capricioasa

In Italia o numesc "insalata capricciosa" s-ar traduce cam asa "salata cu mofturi/capricii" :-) ,nu am inteles de ce,e foarte rapida si satioasa si chiar daca este pusa ca si aperitiv eu daca mananc o astfel de salata dificil mai mananc altceva.
Ai nevoie de :
- 100 grame cascaval
- 100 grame sunca presata
- 200 grame morcov
- 200 grame telina
- 200-400 grame maioneza(eu prefer cu mai putina maioneza,sotul cu mai multa maioneza)
Morcovul si telina se spala,apoi se taie julien,(mai intai in lungime in felii subtiri apoi fiecare felie in bastonase subtiri).La fel se procedeaza si cu sunca presata si cascavalul.Se pun toate intr-un castron impreuna cu maioneza,am citit in anumite retete ca poti pune si cateva picaturi de otet,dar eu nu folosesc,prefer sa prepar eu maioneza si sa-i dau gustul dorit,mai acrisor,mai subtire..etc.Rapida reteta? ...super rapida as zice :-).
P.s am vazut anumite variante ale acestei retete in internetul romanesc und e folosesc ca si ingrediente : masline,castraveti murati,castraveti proaspeti,wurstel,ceapa,ardei gras,porumb...etc...in final am observat ca multi pun in aceasta salata cam tot ce au prin frigider...nu  zic ca nu ar fi buna dar nu se mai numeste"capricioasa" ...peste tot unde am mancat in Italia "insalata capricciosa" avea doar aceste ingrediente: morcov,telina,maioneza,cascaval si sunca ...fiecare dupa gustul sau.

Commenti